De mogelijkheden van out-of-home adverteren lijken eindeloos, vooral als je ze vergelijkt met traditionele massamedia als radio en televisie. Maar welke out-of-home advertentiemogelijkheid is nu de beste keuze voor jouw bedrijf? Het advies van onze klanten: kies voor de dynamiek van busreclame!
Vorige maand rapporteerde Nielsen dat de mediabestedingen in het out-of-home segment in 2016 de grootste stijging vertoonden van alle offline media. En dat is niet voor niks, want out-of-home is eigenlijk het enig overgebleven medium met een écht massaal bereik.
Wil je out-of-home adverteren, dan kun je natuurlijk kiezen voor een advertentie op een statisch billboard of scherm op een A-locatie. Maar waarom zou je het daarbij laten als je ook kunt gaan voor een dynamische campagne die alle A-locaties in jouw omgeving aandoet en zo een nog groter bereik realiseert?
3 redenen om te kiezen voor busreclame
Niet voor niets kiezen steeds meer bedrijven voor busreclame. Een greep uit de redenen die klanten van OVMedia noemen om voor busreclame te kiezen:
• De bussen rijden door de hele stad (of streek) en de reclame wordt dus door veel mensen gezien. Vaak zien mensen een busreclame zelfs meerdere malen per dag voorbijkomen, wat flink bijdraagt aan het top-of-mind maken van jouw bedrijfsnaam.
• De reclameboodschap is niet over het hoofd te zien dankzij het formaat ervan, en doordat hij continu in beweging is. Busreclame is in dat opzicht ook wat agressiever dan andere advertentievormen. Dat betekent: minder waste.
• Busreclame vergroot de zichtbaarheid van je bedrijf in het straatbeeld en is prima in te zetten als aanvulling op online adverteren. Je zorgt met een buscampagne zowel offline als online voor een betere herkenning bij de doelgroep. Dat levert nieuwe klanten op en kan het aantal bezoekers aan je website vertienvoudigen.
Haalbaar voor ieder bedrijf!
En er is nog een groot voordeel van busreclame ten opzichte van andere out-of-home mogelijkheden. Busreclame is namelijk haalbaar voor ieder budget en voor iedere bedrijfsgrootte. Het klantenportfolio van OVMedia omvat grote namen, maar ook het lokale MKB maakt graag gebruik van de mogelijkheden die een buscampagne biedt om zichtbaar te worden op A-locaties in hun omgeving.
Overweeg jij een out-of-home campagne op te starten? Informeer dan zeker even bij OVMedia naar de mogelijkheden en voordelen van busreclame op maat voor jouw bedrijf!