Op zoek naar een gezicht voor je buscampagne? Zet je eigen medewerkers in! Dat is wat het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) doet, in de Full Vue campagne die het ziekenhuis aan nieuw personeel gaat helpen.
Het LUMC is door uitzendbureau Randstad in 2019 uitgeroepen tot de meest aantrekkelijke werkgever van Nederland in de non-profitsector. Als verpleegkundige wil je daar dus graag werken. En dat zie je ook aan de stralende gezichten van de mensen op de campagnefoto’s achterop twee bussen die in de regio Leiden rondrijden, als onderdeel van de arbeidsmarktcampagne van het ziekenhuis.
En dat zijn dus geen professionele fotomodellen, maar levensechte medewerkers van het LUMC zelf. Want hoe kun je nou beter personeel werven dan door je campagne een eigen gezicht te geven? De grote foto’s hebben door de aansprekende kleuren en lachende gezichten een opvallende impact in het straatbeeld, en dat is precies waar het om draait bij busreclame.
Regionale zichtbaarheid met busreclame
Als je een groep verpleegkundigen vraagt hoe lang ze maximaal onderweg willen zijn tussen hun huis en hun werkplek, komt daar een gemiddeld antwoord uit van 22 minuten. Extra zichtbaarheid in de eigen regio heeft dus voor het LUMC veel zin.
De bussen met de LUMC-campagne rijden daarom rond in Alphen a/d Rijn, Leiden en Noordwijk, en bereiken zo verpleegkundigen en OK-personeel die in de regio wonen, en ook studenten verpleegkunde die hier een opleiding volgen. Al met al een mooie grote doelgroep die meerdere keren per dag geconfronteerd wordt met de campagne-uitingen van het LUMC!
Wil jij ook nieuwe medewerkers werven in je eigen regio? OVMedia helpt je op weg! Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden van adverteren op de bus voor jouw organisatie.