Theaterliefhebbers uit heel Nederland zijn deze maand bezig hun lijstje met te bezoeken theatervoorstellingen op te stellen. De voorverkoop voor het nieuwe theaterseizoen is namelijk gestart. Maar hoe bereik je als theater ook de mensen die nog niet regelmatig naar het theater gaan? Het Bredase Chassé Theater laat het zien!
Het Chassé Theater in Breda omschrijft zichzelf als ‘handlangers van de kunst’. Het theater presenteert en bevordert podiumkunsten en artistieke films in al hun verschijningsvormen en biedt hiermee schoonheid, emotie en verdieping aan een groot en breed publiek uit Breda en (ver) daarbuiten. Theaterliefhebbers en filmfans kunnen er terecht om te genieten van grote en minder grote producties.
Begin mei is de voorverkoop gestart voor het theaterseizoen 2016-2017. Om de voorverkoop extra te promoten koos het Chassé Theater voor een kortlopende campagne op 20 bussen in Breda en omgeving. OVMedia voorzag de bussen van een liggende 200x100 banner met eenvoudige vormgeving: op de banner zijn het logo en de naam van het theater te zien, met daarbij de tekst ‘voorverkoop gestart’ en de website van het theater.
Eenvoudig maar toch opvallend
De banner mag dan eenvoudig zijn, dankzij de plaatsing vlak naast de deuren van de bus valt hij evengoed op. Omdat de banner zich bovendien op het voorste gedeelte van de bus bevindt, trekt hij de aandacht van zowel in- als uitstappende passagiers. Natuurlijk zien ook automobilisten, fietsers en voetgangers die zich naast de bus bevinden, de banner van het Chassé Theater.
Een kortlopende campagne kan ook voor andere culturele organisaties hét middel zijn om tijdelijk extra aandacht te genereren. Zoals het Chassé Theater laat zien, is daarvoor helemaal niet veel poespas nodig!