Haagse Markt mixt busreclame met online adverteren

Zin in een gezellig dagje uit? Naar een attractie waar je kunt shoppen, eten en drinken en waar je een multiculturele belevenis hebt? Dan moet je zeker eens naar de Haagse Markt gaan. Bijvoorbeeld tijdens een van de Zomerse Koopzondagen waar de markt nu mee adverteert. Op de bus én via social media. De Haagse Markt heeft een Facebookpagina met ruim 17.000 fans. Dagelijks trekt de grootste onoverdekte warenmarkt van Europa tussen de 40.000 en de 60.000 bezoekers naar de Herman Costerstraat in Den Haag. Dan mag je toch wel spreken van een succesvolle marketingstrategie.

Busreclame, een effectief promotiemiddel

Je zou denken dat zo’n gevestigde naam eigenlijk niet meer hoeft te adverteren. Maar daar denken ze bij de Haagse Markt heel anders over. De naam mag dan gevestigd zijn, de doelgroep moet natuurlijk ook op de hoogte blijven van alles wat er te doen is op en rondom de markt.

Op dit moment rijden in de Haaglanden en Den Haag 11 bussen rond met een Full Vue campagne van de Haagse Markt. Met de campagne, die 8 weken loopt, wil de markt de speciale Zomerse Koopzondagen promoten. Die zijn op 31 juli, 28 augustus en 25 september.

Busreclame is daarvoor ideaal, en niet alleen omdat de Haagse Markt prima per bus te bereiken is. “Van jong tot oud willen we bereiken met deze busreclame. De bussen rijden in de regio waar onze doelgroep zich bevindt, dus is het een effectief middel om bekendheid te genereren.”

De perfecte mix van online en offline

Natuurlijk zijn er meer wegen die naar de Haagse Markt leiden, en dus zet men ook in op andere advertentiekanalen. “We zetten ook online advertenties in op social media, maar online in combinatie met offline is nog steeds de perfectie mix!”

Dat online en Ov-reclame prima samengaan, bleek vorige maand al uit Brits onderzoek. De Haagse Markt is een mooi Nederlands voorbeeld van hoe online en offline elkaar kunnen versterken.

Visual & Webdesign