IKEA Heerlen gelooft in de kracht van busreclame

Het is blauw met geel, wereldwijd bekend en het adverteert op lokale bussen. Ra ra, wat is dat? Het juiste antwoord staat natuurlijk al in de kop van dit bericht: IKEA! De vestiging in Heerlen besloot 4 lokale bussen in te zetten als onderdeel van hun mediamix. En daar heeft de winkel prima redenen voor!

Een wereldwijd bekend woonmerk dat lokaal adverteert, dat is misschien niet iets wat je snel zou verwachten. Maar IKEA Heerlen wil met de buscampagne die nog tot februari 2018 loopt juist de lokale markt bereiken. Daarom rijden de vier bussen met op de achterkant een blauw-gele IKEA-reclame alleen rond in Parkstad, waar mensen wonen die het filiaal binnen twintig minuten kunnen bereiken.

De campagne legt de nadruk op de lage prijzen van de woongigant. Het doel is dan ook om de klanten die op maximaal twintig minuten afstand van IKEA Heerlen wonen, erop te wijzen dat je bij de woonwinkel helemaal geen bakken vol geld hoeft uit te geven om je interieur toch trendy in te kunnen richten met producten van prima kwaliteit.

Busreclame als onderdeel van de marketingmix

De busreclame van IKEA Heerlen is een onderdeel van een bredere marketingmix die daarnaast bestaat uit reclame via print, online en radio. De woonwinkel gelooft namelijk in de kracht van herhaling en wil zijn publiek daarom zo vaak mogelijk confronteren met de reclameboodschap. Daar past busreclame prima bij, aangezien de vier bussen dagelijks door de hele stad rijden en daarbij door veel mensen meerdere keren gezien worden.

Geloof jij net als IKEA Heerlen in de kracht van herhaling? Laat jouw publiek dan ook meerdere keren per dag zien waar je organisatie voor staat. Of je nu lokaal, regionaal of landelijk wilt adverteren, met busreclame val je gegarandeerd op in het straatbeeld. En busreclame biedt mogelijkheden voor elk budget!

Visual & Webdesign