
Een slaapverwekkende buscampagne, dat is meestal niet wat je wilt als bedrijf. Maar in Leiden is het juist precies de bedoeling dat je aan slapen denkt als je deze bussen ziet rijden!
Je zou er bijna zo induiken: de heerlijk zacht en comfortabel ogende boxspring op de zijkant van de twee Hästens bussen die in de regio Leiden rondrijden. En dat effect wordt nog eens versterkt doordat de bussen helemaal ingepakt zijn in de bekende Hästens-ruit, een motief dat al sinds 1978 symbool staat voor lekker slapen. Deze ‘slaapverwekkende’ busreclame is een prachtig voorbeeld van wat je met kleurgebruik en een duidelijke boodschap kunt bereiken!
Hästens is met de buscampagne, die loopt sinds 11 februari en nog tot 1 april te zien zal zijn, niet op zoek naar meer naamsbekendheid. De insteek van de campagne is om mensen te informeren over een tijdelijke inruilactie: klanten krijgen bij aankoop van een Hästens bed geld retour voor hun oude bed. En kopen ze de speciale editie van het Hästens bed dat slechts tijdelijk verkrijgbaar is, dan betalen ze een wel heel mooie prijs.
Opvallen bij je doelgroep doe je met busreclame
De campagne van Hästens is een mooi voorbeeld van hoe busreclame ingezet kan worden voor andere doelen dan het vergroten van je naamsbekendheid. Buscampagnes, vooral de hele opvallende zoals deze, zijn ook ideaal voor het promoten van tijdelijke acties en aanbiedingen onder jouw doelgroep. Want die bevindt zich, net als de doelgroep van Hästens, namelijk ook gewoon op straat!
Wil jij weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om speciale acties en aanbiedingen op een of meer bussen in jouw stad of regio te promoten? Neem dan even contact op met OVMedia. Onze accountmanagers helpen je graag verder!