In Zoetermeer reden de afgelopen weken 15 bussen rond met een achterklepcampagne van het Langeland Ziekenhuis. De resultaten logen er niet om: sinds de start van de campagne zag het ziekenhuis het aantal dagelijkse bezoekers aan de website vertienvoudigen.
Het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer is op zoek naar personeel. Om een groot aantal mensen te kunnen bereiken en zo voldoende kwalitatief hoogwaardige sollicitaties te genereren om de vacatures te vervullen, besloot het ziekenhuis eens een voor hen nieuwe methode te proberen. Ze boekten bij OVMedia een campagne op de achterkleppen van vijftien streekbussen in de regio Zoetermeer.
Dat bleek een schot in de roos. De campagne startte op 3 oktober en bestond uit een foto, een korte oproep en een verwijzing naar de website. Meer bleek niet nodig te zijn om het aantal bezoekers aan de website flink toe te doen nemen. Voor de start van de campagne trok de vacaturepagina van het Langeland dertig bezoekers per dag. Na de start van de campagne liep dat aantal op tot maar liefst driehonderd bezoekers per dag.
Trek ook meer bezoekers met een buscampagne
Daarmee laat het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer zien dat online en offline elkaar niet hoeven uit te sluiten, en elkaar juist kunnen versterken. En dat busreclame een prima publiekstrekker is. Maar wat wil je ook, met een potentieel bereik van miljoenen mensen per dag?
Denk je eens in wat een vertienvoudiging van het aantal dagelijkse websitebezoekers voor jouw organisatie zou kunnen betekenen. Tien keer zoveel mensen die je naam kennen. Tien keer zoveel mensen die solliciteren naar een functie in je bedrijf. Tien keer zoveel mensen die weten wat je aanbiedt.
Je kunt het bereiken met een campagne op of in de bus in jouw regio. Dat hoeft geen dure, langlopende campagne te zijn. OVMedia heeft campagnes met een looptijd vanaf twee weken die passen binnen elk budget. Dat is in elk geval het overwegen waard, toch? Volg het voorbeeld van het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer en vraag vandaag nog jouw vrijblijvende offerte aan.