Lessen van straatartiesten

Creatieve campagne opzetten? Neem een voorbeeld aan straatartiesten!

Inspiratie voor een creatieve campagne nodig? Kijk eens om je heen in de stad. Daar vind je vaak prachtige creaties van straatkunstenaars, die je zomaar op nieuwe ideeën kunnen brengen! OVMedia geeft je drie tips voor hoe je je campagne op of in de bus eens anders-dan-anders aan kunt pakken.

Zorg dat je opvalt

Goede straatkunst is gemaakt om op te vallen. ‘Gewone’ graffiti zie je al snel over het hoofd, maar een mooie afbeelding in felle kleuren op de muur van een oud gebouw springt in het oog. Zo werkt het ook met busreclame. Je kunt natuurlijk kiezen voor een eenvoudige campagne, met een foto en een slogan plus je contactgegevens. Maar opvallen doet het niet echt. Waarom zou je niet kiezen voor een campagne met een verrassend beeld, felle kleuren of extra grote letters?

Context is alles

Krachtige straatkunst maakt gebruik van de omgeving waarin het zich bevindt en speelt ermee. Een subtiel voorbeeld is dat van een afgebrokkelde stoeprand waar een straatartiest legoblokjes in schilderde om hem te ‘repareren’. Een busreclame kan net zo goed spelen met de bus. Een recent voorbeeld is de reclamecampagne met de ‘vieze bus’ van een autowasserij in Venlo. Iets langer geleden had Centraal Beheer een reclamecampagne waarbij het leek alsof het stuur en de buschauffeur aan de achterkant van de bus zaten.

Samen kom je tot het mooiste resultaat

In de wereld van de straatkunst zijn diverse collectieven ontstaan, die samenwerken om de mooiste straatkunst te maken. Het is nou eenmaal een feit dat je samen vaak tot betere en creatievere ideeën komt dan alleen. Een mooie en creatieve busreclame maken? Dat doe je natuurlijk samen met de creatieve accountmanagers van OVMedia! Zij kunnen je alle ins en outs vertellen over adverteren op of in de bus, en geven je graag voorbeelden van creatieve campagnes die misschien ook voor jouw bedrijf werken.

Visual & Webdesign