Radio en TV zijn massamedia met een enorm bereik. Maar hoe zorg je dat mensen naar jouw radiostation gaan luisteren en op jouw TV-zender afstemmen? Omroep West heeft het door en zette het massamedium met een miljoenenbereik in om meer luisteraars voor Radio West te trekken.
Omroep West is al bijna dertig jaar dé omroep voor de regio Zuid-Holland Noord. De omroep brengt via radio, televisie en internet maatschappelijk relevante actualiteiten, informatie en amusement voor, over en met de inwoners van de regio. Wekelijks luisteren ruim 180.000 mensen naar Radio West, en daar kunnen er meer bij. Zeker als je bedenkt dat Den Haag alleen al bijna 500.000 inwoners heeft!
Heel Den Haag luistert
Daarom heeft Omroep West ervoor gekozen om hét medium met een miljoenenbereik in te zetten: busreclame. Een kortlopende campagne op de achterkleppen van 50 bussen in de regio Den Haag roept op: “Heel Den Haag luistert. Nu jij nog: luister Radio West.” De grootste ruimte op de achterklep is gereserveerd voor het logo en de radiofrequentie, zodat iedere automobilist die de bus ziet rijden direct Radio West kan opzetten.
Het potentiële bereik van deze korte reclameboodschap is zelfs groter dan de 500.000 inwoners van Den Haag, want de bussen rijden door de hele stad. Ze doen woonwijken aan, maar ook het station, het Binnenhof en de rest van het centrum. Daar komen niet alleen Hagenezen, maar ook toeristen en dagjesmensen uit omliggende plaatsen.
Hoewel de campagne maar een maand loopt, kan Omroep West er op deze manier voor zorgen dat in korte tijd veel mensen herinnerd worden aan, of voor het eerst kennismaken met, Radio West. Dat vergroot de potentiële luisterdichtheid enorm!