Busreclame is niet alleen een goed medium om je naamsbekendheid te vergroten. Ook als je al miljoenen mensen van je bestaan op de hoogte hebt gebracht, wil je ze nog regelmatig aan je bestaan herinneren. Daarom verlengde Soldaat van Oranje onlangs zijn langlopende reclamecampagne met nog een half jaar.
Het is de langstlopende theatervoorstelling in de Nederlandse geschiedenis. Er is geen andere theatervoorstelling waar zoveel mensen een kaartje voor hebben gekocht: al ruim twee miljoen mensen hebben hem gezien.
We hebben het natuurlijk over Soldaat van Oranje, in de Theaterhangaar in Katwijk. Het alle records brekende spektakelstuk, gebaseerd op de memoires van verzetsheld Erik Hazelhoff Roelfzema, viert op 30 oktober van dit jaar zijn zesde verjaardag.
Busreclame werkt als oranje magneet
Met de naamsbekendheid van de musical zit het na die lange looptijd natuurlijk wel snor, maar toch rijden er al drieƫnhalf jaar twee bussen rond in Leiden en Den Haag die volledig bedekt zijn met een Total Vue campagne van Soldaat van Oranje. En die campagne is onlangs verlengd tot en met 9 december van dit jaar. Goed nieuws dus als je de voorstelling nog niet gezien hebt, je hebt nog even de tijd!
De campagne is gericht op het verkopen van kaarten aan een zo breed mogelijk publiek, maar juist doordat de musical al zo bekend is hoeft dat niet meer benoemd te worden in de reclame-uiting. De campagne van Soldaat van Oranje is daarom eenvoudig van opzet, maar ontzettend krachtig. De opvallende oranje kleur, het prachtige beeld op de achterkant en de eenvoudige tekst werken samen als een magneet die alle blikken naar zich toe trekt.
Succes met langlopende Total Vue campagne
En dat werkt, want de kaarten voor de musical gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank. Soldaat van Oranje bewijst met de langlopende campagne dat een grote naamsbekendheid geen reden is om dan maar geen reclame meer te maken. Je