Busreclame is een veelzijdig middel om je boodschap onder de aandacht van je publiek te brengen. Je kunt het inzetten in een langer lopende campagne, om bijvoorbeeld je naamsbekendheid te vergroten. Maar busreclame leent zich ook uitstekend voor een korte, actiegerichte campagne. Zo zette Toolnation, de nummer 1 webshop in professioneel gereedschap, busreclame in voor de promotie van een gratis accu bij de aankoop van Makita tuingereedschap. Ook droeg de campagne bij aan de merkbekendheid.
In juli reden er in Limburg dertig bussen rond met de campagne van Toolnation op de achterklep. De campagne richtte zich voornamelijk op zzp-ers, klusbedrijven en hoveniers die met hun eigen busjes aan het verkeer deelnemen. De contactmomenten die busreclame bij deze doelgroep genereert duurt langer dan bijvoorbeeld de contactmomenten van een billboard langs de weg, aangezien de bussen met de reclameboodschap erop net als de doelgroep zelf in beweging zijn.
Busreclame als onderdeel van bredere marketingmix
De campagne werd ondersteund met een winactie op social media, waarbij mensen die een van de bussen zagen rijden en er een foto van maakten, kans maakten op een gratis grasmaaier inclusief twee accu’s. De reacties stroomden binnen! Zo gaf Toolnation een mooi voorbeeld van hoe je online marketing kunt combineren met busreclame om het bereik en de betrokkenheid van je doelgroep te vergroten.
Ben je ook op zoek naar een veelzijdig middel dat je flexibel kunt inzetten en naar eigen inzicht kunt combineren met je andere marketingmiddelen om je reclameboodschap over te brengen en een groot publiek te bereiken? Denk dan eens na over de inzet van busreclame. OVMedia denkt graag met je mee en kan je adviseren over de opties voor jouw bedrijf en binnen jouw budget. Neem dus gerust eens contact met ons op voor een vrijblijvende offerte!