Busreclame voor een autobedrijf, het moet niet gekker worden. Maar Rüttchen Autowereld uit Breda vindt busreclame juist een ideaal medium om zijn doelgroep te bereiken. Waarom dat is, onthult de Mercedesdealer hier.
Stel, je rijdt door Breda of Den Bosch. Je auto is eigenlijk aan vervanging toe, maar je hebt nog geen waardige opvolger gevonden. Je wilt namelijk wel een auto waarin je gezien mag worden. Iets met klasse.
Je stopt voor een rood stoplicht en werpt een blik opzij. Naast je staat een stadsbus. Met daarop een foto van de Mercedes-Benz C-klasse. Je adem stokt. Je hart begint te bonzen. Ineens weet je met absolute zekerheid dat je de ideale opvolger van je oude auto gevonden hebt. En waar je hem kunt kopen: bij Rüttchen Autowereld.
Het effect van busreclame
Dat is nou precies het effect dat de Mercedesdealer wil bereiken met de buscampagne die tot eind 2016 loopt. Niet voor niets is de personenauto van het jaar, de Mercedes-Benz C-klasse, als een van de blikvangers gekozen. De andere blikvanger is de bestelauto van het jaar, de Mercedes Benz Vito +.
Maar waarom zou je reclame maken voor auto’s op de zijkant van een bus? Dit is wat Rüttchen daarover te zeggen heeft: “In verhouding tot kosten en de vergankelijkheid van bijvoorbeeld een advertentie leek ons dit een uitstekend alternatief. Je bent wijdverspreid en voor een lange tijd zichtbaar met je boodschap.”
En de lange looptijd die je bij busreclame krijgt voor relatief lage kosten is nog niet alles.
De bonus van busreclame
Sinds de campagne startte, heeft Rüttchen al vaak gemerkt dat ov-reclame opvalt. “Wij krijgen regelmatig de opmerking: ‘Hé we hebben jullie bus gezien!’” Omdat de twee Rüttchen-bussen ook in de straat komen waar de autodealer gevestigd is, zien de medewerkers van het familiebedrijf de bussen zelf ook regelmatig voorbijrijden. “Het is bijzonder leuk om het resultaat van de campagne live te zien.”
Busreclame is dus niet alleen kosteneffectief, maar valt ook op in het straatbeeld. Als bonus krijg je er dan ook nog een mooie egoboost bij. Of zou jij niet elke keer dat jouw bus langsrijdt stiekem een beetje trots zijn? Als je meer wilt weten over wat busreclame voor jouw bedrijf kan doen, neem dan direct contact op met OVMedia.